- Vad är fraktkostnaden?
Vi levererar Er beställning fraktfritt i hela världen.
- Hur lång är leveranstiden?
Merparten av Lamastones smycken tillverkas vid beställning. Leveranstiden varierar men är normalt mellan 8-20 arbetsdagar. Har Ni en beställning hos oss kan Ni
se orderstatus här.
- Kan ni lära mig mer om smycken, ädelstenar och ädelmetaller?
Ja, vi erbjuder en extensiv och välillustrerad
smyckesguide på sammanlagt mer en 50 A4-sidor. Om Ni skulle ha ytterligare frågor så kontakta gärna vår
kundtjänst.
- Var befinner sig min order?
Ni kan följa Er order i realtid under tillverkningsprocess och leverans, gå till
Mitt Konto.
- Vad händer om jag ångrar mig?
I enighet med distanshandelslagen så erbjuder vi full ånger- och bytesrätt i 15 dagar efter att Ni har mottagit era beställda varor. Mer information om Ert returskydd via distanshandelslagen hittar Ni hos
Konsumentverket. Läs mer om returprocedur vid ångrat köp i våra
köpvillkor.
- Kan jag ändra storlek på min ring?
Ja, vi justerar ringstorleken gratis åt Er neråt i storlek i 30 dagar efter att du mottagit ringen. Observera att eternityringar normalt inte är möjliga att storleksjustera i efterhand. Därför är det mycket viktigt att Ni väljer rätt storlek när Ni beställer ett evighetsband. Läs mer om returprocedur vid storleksjustering i våra
köpvillkor.
- Vilka betalningsmetoder erbjuder ni?
För att passa kunders olika behov erbjuder vi ett flertal olika betalningsmetoder, bl.a betalning med kort, faktura och delbetalning. För en uppdaterad lista, vänligen se
våra betalningsalternativ.
- Jag har nickelallergi - vad behöver jag tänka på?
Alla våra smycken är nickelsäkrade. Det innebär att Ni som nickelallergiker normalt kan bära alla smycken som presenteras på sidan. Om Ni är mycket känslig så rekommenderar vi Er att titta på material som gult guld, palladium och platina.
- Ingår någon form av försäkring?
Alla smycken från Lamastone är försäkrade fram till dess att Ni skrivit på att Ni mottagit varan. Vidare så kommer alla smycken med 24 månaders fabriks- och tillverkningsgaranti. Om Ni vill ha en ytterligare försäkring av smycket (såsom stöld och förlustförsäkring) så rekommenderar vi Er att ta kontakt med det försäkringsbolag Ni normalt redan har kontakt med. Om Ni vill ha någon form av värdeintyg på smycket så bistår vi gärna med detta.
- När debiteras mitt betal-/kreditkort?
Vi debiterar kortköp när Er beställnings huvudsakliga innehåll skickas.
- Erbjuder ni Tax-free?
Ja, vi erbjuder TAX-free köp till kunder som har möjlighet att handla på detta sätt. Vid försändelser utanför den europeiska unionen så skickas alla varor utan moms, kunden ansvarar själv då för eventuella tullavgifter och inbetalning av eventuell moms. Läs mer om TaxFree hos
Global Refund